Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2014. május 14., szerda

Aloe vera szaporítása szétültetéssel

Az Aloe vera barbadensis miller sokkal kevesebb sarjat nevel, mint az Aloe vera var. chinensis.
A szétültetése azonban teljesen hasonló. Választunk egy szépen fejlődött növényt, amin már elég nagyok a sarjak.
4-6cm-es kicsiket már le lehet választani.

Megtisztítjuk nagyjából a gyökérzetet és megpróbáljuk úgy leválasztani az anyatőről, hogy a sarjakon megmaradjon a legtöbb gyökér.
Ne essünk kétségbe, ha leszakad úgy, hogy nincs rajta gyökér, mert akkor is van esélye begyökeresedni.
Nekem sem sikerült minden kis Aloe vera-n gyökeret hagyni. Van a képen egy egészen kicsi növényke, neki maradt gyökere, mert minél távolabb van az anyatőtől a sarj, annál több gyökeret tud fejleszteni.
Beültetjük az Aloe vera-kat laza, jó vízáteresztő képességű földbe a levelek elágazásáig. Tűző naptól védve, félárnyékos helyen, ritkán öntözve gyökereztetjük. Jó szaporítást!

23 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Örülök, hogy kipróbáltad, ha minden jól ment, akkor biztosan sikerül.

      Törlés
  2. "4-6cm-es kicsiket már le lehet választani."..."Van a képen egy egészen kicsi növényke.." Jókat mosolyogtam a fogalmazáson. Aranyos, majd kipróbálom a tippeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hozzászólást! Érdemes szétültetni az Aloe vera b. m. növényeket, mert akkor gyorsabban fejlődik az idősebb példány. Üdv.

      Törlés
  3. Szia azt szeretném kérdezni milyen földbe ülteted és csak a szabadba tartod és télen beviszed és csak vízzel locsolod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Egy régebbi írásomban már ezeket megemlítettem. Közönséges virágföld B fokozat homokkal keverve, télen ritkán öntözöm és mivel fagyérzékeny muszáj bevinni. Tavasztól viszont jobb kint tartani, mert szereti a fényt és a friss levegőt. Itt olvashatsz bővebben: "Aloe vera gondozása (víz igény, talaj)" illeszd be a keresőbe balra fent.

      Törlés
  4. Sziasztok!
    Lenne nekem is egy kérdésem. Mi tévő legyek, ha a szaporitás után nyert apró fiokákat túlöntöztem?
    Színben nem mutatott elváltozást, de erezni lehetett hogy nincsenek erősen rögzülve. Megfogtam, a kezemben maradt s gyokere pedig a foldben.
    Olvastam, hogy ajánlatos ez esetben hagyni száradni míg sebe begyógyul, majd homokos földbe tenni s úgy is szaritani egy darabig.
    Ez lenne a megfelelő eljárás? :)
    Választ előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Olvasó!
      Nem tudom mekkora a probléma. Akkor, ha csak a gyökérzet halt el, jó a leírt megoldás. Azonban, ha a növény alsó része is rothadt a belseje felé, akkor nincs mit tenni. Nézd meg mennyire károsodott a növény.
      Ha tapintásra vizes, folyós és szétmállik a bőrszövet, akkor már nem megmenthető.
      Üdvözlettel!
      Tamás

      Törlés
  5. helló,szeretném megkérdezni hogy tavasszal ha ki viszem az udvarra milyen helyre tegyem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Olvasó!
      Kora tavasszal még vigyázni kell, mert reggelente lehetnek fagyok és az Aloe vera ezt nem bírja. A sok fényt szereti, de szoktatás kérdése.
      Elviseli a teljes napfényt nyáron, de akkor már most szoktatni kell hozzá a téli kevés fény után. Nálam nyáron a napsütés legintenzívebb óráiban nem éri a fény (12-16-ig). Teljes árnyékba ne tegyük! (megnyúlik a meleg miatt nyáron)
      Üdvözlettel!
      Tamás

      Törlés
  6. Kedves Tamás! Én a szomszédomtól kaptam egy kis sarjat, és elültettem virágföld és homok keverékébe, ahogy azt a netről innen-onnan olvastam. Pár nap múlva elkezdtek "behorpadni" a levelei, és ez nekem gyanússá vált. Mikor már kb. minden levele behorpadt, kiszedtem a földjéből, és minden gyökere rothadt volt.... Azt a sarjnövényt eldobtam,és most fogok kapni egy újat az egyik osztálytársnőmtől. Azt is olvastam nemrég valahol, hogy a sarjak elültetése előtt pár napot kell szárítani őket. Ez igaz? Fonnyasszam kicsit és akkor meg fog maradni? Előre is köszi a segítséget! :)
    Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lilla!
      Abban az esetben, ha a növénynek van saját gyökérzete, nem kell szárítani. Valószínű, hogy sok vizet kapott és attól ment tönkre. Az ilyen pozsgások palántaként is nagyon kevés vízzel beérik. Abban az esetben, ha frissen választják le az anyatőről és nincs saját gyökere, meg kell várni, hogy beszáradjon az a rész, amivel az anyatőre kapcsolódott. Lehet úgy is csinálni, hogy a laza száraz talajba ültetve nincs megöntözve egy hétig, aztán csak kevés vízzel 1-2 hetente. Mikor már látható jelei vannak a növényen a fejlődésnek, akkor már rendelkezik gyökérzettel. Ez azonban növényenként változó, de több hónapig is eltarthat.
      Üdvözlettel!
      Tamás

      Törlés
    2. Köszi szépen a segítséget!! :)

      Törlés
  7. Kedves Tamás! Ismét én vagyok, Lilla. Kaptam 4 hajtást, de fura kis pici lyukacskák vannak rajta, szerintem valami betegsége lehet. Plusz zacskóban kaptam,s akkor elgörbült, meg minden, de van egy picike, amit esetleg elültetnék, de egyáltalán nincs gyökérzete. Semmi! Akkor azt szárítsam? És hány napig?
    Más virágokhoz is adsz tanácsot? :D

    VálaszTörlés
  8. Kedves Lilla!
    A pici hajtást gyökérzet nélkül 3-4 napig hagyd száradni, aztán mehet a korábban leírtak szerint a földbe. Az apró lyukakról a levélen nem tudok mit mondani, azt látni kellene.
    Más virágokhoz nem nagyon értek, esetleg a száraz virágok (szalma rózsa, só virág stb.) Ezeket régebben termesztettem. :)
    Üdvözlettel!
    Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a válaszodat! Nagyon kedves vagy, hogy segítesz!!!
      Üdvözlettel,Lilla

      Törlés
  9. Ismét "zavarok", a pici hajtást hagytam száradni 4 napig, aztán elültettem kerti omlós föld, virágföld és sóder keverékébe, szerintem nagyon jó vízáteresztő lett. Ennek már 6 napja, és kezd fonnyadni, sárgulni meg kissé eldőlni szegény pici. Nem locsolhatnám meg? Szeretném, hogy megmaradjon.
    Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lilla!
      Nem zavarsz! Megöntözheted, de inkább várj türelemmel. Ahhoz, hogy gyökeret fejlesszen nem elég pár nap. Nyugodtan kiveheted a földből és nézd meg milyen a színe, esetleg látni már gyökérkezdeményt.
      Ha barna, fekete és fonnyad, akkor azt részt el kell távolítani (a föld alatti rész). Ha fehér, sárga, akkor szépen él és gyökeret fog növeszteni, ilyenkor kaphat pici vizet.
      Ja és fontos, hogy mikor gyökerezteted, ne érje a tűző nap.
      Üdvözlettel!
      Tamás

      Törlés
    2. Szia! Kivettem a földből. és ahonnan előzőleg (7 nappal ezelőtt) letörtem a kicsi elrothadt gyökereit, barna volt. Na, akkor most azt is leszedtem, de akkor ugye ott volt a zsenge. Visszatettem a száraz földbe, s akkor most várom,mi lesz vele. De tényleg, a kis szára meg a levelei sárgulnak, száradnak, fonnyadnak, félek, hogy elpusztul. :))

      Törlés
    3. Szia Lilla!
      Most ne öntözd meg egy darabig és ne rakd a napra.
      Sajnos van olyan, amikor nem tudjuk megmenteni növényeinket.
      Nekem egy fájó pont volt nagyon mikor egy Haworthia limifolia variegata tőből szabályosan szétfolyt. Semmit nem tudtam vele tenni, pedig gyökere is volt. Ráadásul az az egy darab volt és sokba is került nagyon. :)
      Miért nem regisztrálsz az oldalamon és játszol a nyereményjátékon.
      Hátha nyersz pár szép növényt. Szabályok a Főoldalon kb. a harmadik cikk.
      Üdvözlettel! Tamás

      Törlés
  10. Hol lehet regisztrálni? Sajnos sehol nem találom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Most elkészítettem a felső menü sorában egy NYEREMÉNYJÁTÉK oldalt.
      Üdvözlettel!
      Tamás

      Törlés