Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2011. november 20., vasárnap

Aloe tévedések!

Böngésztem több oldalnyi Aloe írás közt, és találtam érdekes mondatokat. Néhányat megemlítek. „Az Aloe vera tejnedve mérgező!” „Aloe mérgező!” „Nincs bizonyíték a hatásaira!” Igen valóban van olyan Aloe faj, amely mérgező, de nem az Aloe vera. Tejnedve pedig nincs szegény Aloe vera-nak, mert hiszen sárga nedve van. Fehér (tejnedv) a kutyatejféléknek (Euphorbia) van, ők viszont nagyon mérgezőek, kivétel egy-két faj.
Az Aloe vera sárga nedve, hashajtóhatású nagyobb mennyiségben! Ez tökéletesen igaz, és ezért írtam egy korábbi bejegyzésemben le, hogy kell ezt elkerülni, illetve hogyan kell fogyasztani. Nincs bizonyíték a gyógyító hatásaira?!? Azért furcsa ezt olvasni, mert általában az ilyen oldalakon, két sorral lejjebb, felsorolják, hogy milyen szépen gyógyít rovarcsípést, égési sérülést, stb. Most kérdezzük meg magunktól, ha egy seb a kezünkön 14 nap alatt gyógyul be, és egy másik alkalommal hasonló seb Aloe verával bekenve 10 nap alatt gyógyul meg, akkor nincs gyógyító hatása?
Ezen a képen (Aloe vera) jól látszik, a sárga nedv kifolyik a növényből, ebből készül a hashajtó. Amit egyébkén gyógyászati célra forgalmaznak..... Akkor megint találtunk bizonyítékot a gyógyhatásaira.
Euphorbia, belőle folyhat tejnedv, és igen mérgező.

3 megjegyzés:

  1. Kedves Tamás! Érdeklődve olvasom blogját, és kíváncsian várom az újabb cikkeket! Egy kérdésem lenne: aloe vera, illetve más növények vásárolhatóak Önnél? Előre is köszönöm válaszát!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tamás, kaptam jó néhány éve egy Aloét. Mostanra nagyra nőt, sőt több kis példány is lett belőle. Szeretném felhasználni belső husát és nedvét italnak, de nem vagyok biztos, hogy az én példányom Aloe vera. Ennek ellenére használhatom? Vannak egészségre káros Aloék is? Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves olvasó!
      Örülök érdeklődésednek! Szívesen segítek, ha küldesz a növényről képet oldalról és felülről. Azért majd olvasd el az Aloe vera fogyasztása írásom (Aloe vera), mert az Aloe vera-t sem lehet csak úgy fogyasztani. Nem tudok mérgező Aloe fajról, de ez nem jelenti azt, hogy nincs. Üdvözlettel!

      Törlés