Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2019. április 6., szombat

Pozsgások kirakása tavasszal a szabadba

Sokan kérdezik mikor lehet kirakni a fagyérzéken pozsgásokat a szabadba.
Régi hagyományok szerint a fagyosszentek után már biztosan nem lesz fagy.
Az utolsó fagyosszentek május 25 Orbán, kicsit korábban május 12,13,14 Pongrác, Szervác, Bonifác. A több száz éves hagyományok szerint nem ismert ezen időpontok után a korai fagy.
Az utóbbi 10-15 évben pedig nem volt reggeli fagy április közepe-vége óta. Természetesen a magasabb hegyekben igen, én Siófok és környékéről tudok nyilatkozni. Az biztos, hogy a klasszikus tavasz eltűnt és az enyhe télből hirtelen nyár lesz minden évben. A klímaváltozás jelei ezek, amire nem szeretnék kitérni, de a pozitív hírekkel ellentétben szerintem nem megállítható, ez természetes velejárója is a földünknek.
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy figyelgesse a hőmérőt és amikor már tartósan hajnalban 5-10C-fok körül van a hőmérséklet, csak akkor gondolkodjon a növények kipakolásában. Előnyt élveznek a kevés növénnyel rendelkezők, mert bármikor bevihetik este a pozsgikat.
A több növénnyel rendelkezők a biztosabb utat válasszák, kicsit később pakoljanak ki. Én már néhány növényt kiraktam, de ládákban vannak és esténként visszarakom őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése