Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2011. november 22., kedd

Gyógyhatású Aloe

Egy korábbi írásomat bővítem a gyógyhatású Aloe növényekkel kapcsolatban.
Nem három Aloe faj ismert, hanem ötről bizonyosodott be a jótékony hatás.
Aloe vera
Aloe arborescens, amiről korábban már írtam, Orosz kutatók dolgoznak vele.
Aloe ferox róla is volt már a blogon leírás.
Aloe perry Baker
Aloe saponaria 
ez utóbbi kettőt Ázsiában (Japánban) használják rendszeresen.
Az Aloe perry kivételével mind a négy példány a gyűjteményemben megtalálható.
A képen egy totál napfényben tartott Aloe saponaria látható 2011 július.
Érdekesség, hogy tavaszra a kevés fény miatt gyönyörű élénk zöld lesz.




2 megjegyzés:

  1. Ma vásároltam egy Aloe Vera Mitriformis nevű növényt, aminek a gyári kártyájára az volt ráírva, hogy "medicine plant" tehát gyógynövény. Sajnos itt a felsorolásban nem látom mint gyógyhatású növényt. Mi lehet ennek az oka? Vagy a gyári kártya megtévesztő? Köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Látogató!
    Az Aloe mitriformis-ről nem tudom, hogy gyógyhatású. Az öt ténylegesen elismert fajt soroltam fel és néztem utána. Van egy Aloe delaetii növényem, mely tökéletesen enyhíti a napégést. Lehet a mitriformis.nek is ilyen tulajdonsága. Ez azonban nem jelenti azt, hogy gyógyhatású. Sajnos a különböző üzletláncokban vásároltam már Aloe vera névvel jelölve Haworthia-t, Gasteria-t meg teljesen más növényt.
    Üdvözlettel!
    Ü.Tamás

    VálaszTörlés