Üdvözöllek a blogon!
Bármilyen észrevételed, kérdésed van, jelezd nekem.
Megteheted email-ben (kapcsolat), vagy itt a blogon (megjegyzés).
Több mint száz hasznos dolgot tettem fel az oldalra, ha nem találsz valamit, írd be a keresés ebben a blogban mezőbe balra.

Hasznos böngészést kívánok!

I'm looking for a job in a garden centre in Western Europe or in the USA which sells cactuses and other succulents.

2017. január 13., péntek

Haworthia cymbiformis var mutica (Adrika)



A három éves projekt eredményeképp megosztom az egyik új növényem fényképét.
Korábban már írtam a Haworthia-k összeporzásáról. 2014-ben vetettem el a magokat.
Raktam fel képet is a csemetékről, de még nem igazán látszott a különbség.
A képen egy Haworthia cymbiformis f variegata anyuka és egy Haworthia mutica apuka közös terméke látható.
A színezete egyértelműen a H.cymbiformis f variegatara utal. Nyilván nem csíkos mert azt a tulajdonságot sajnos így nem örökítik a növények. A levelek mintázata inkább a Haw. mutica-ra hasonlít.







A növény alakja viszont nagyon kevert. A Haworthia cymbiformis variegata levelei a sima Haw. cymbiformis-hoz képest hegyesek. A Haworthia mutica levelei viszont olyanok, mintha egy késsel vízszintesen elvágták volna. Ezt a tulajdonságot itt a képen talán a baloldali levélen figyelhetjük meg legjobban.





Ennyi lenne mára a bemutatás, de vannak még új vetéseim és sikerült szelekcióval egy Haworthia mutica variegatat is alkotni. :) Nem nekem, hanem a természetnek, csak nálam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése